Szinte pont három éve számoltunk be róla (http://www.kaliberinfo.hu/hirek/elmebaj-uj-nev-a-smith-and-wesson-helyett/), hogy a patinás Smith and Wesson nevet feladva a neves fegyvergyártót tartalmazó cégcsoportot a politikailag korrektebb American Outdoor Brands Corporation-re nevezték át.
Most azonban ennek pont az ellentéte történik, a fegyvergyártó részleget kompletten kiveszik a fenti holdingból és önállóan, Smith and Wesson Brands Inc. néven folytatja tevékenységét – vezetője pedig (nomen es omen) Mark Smith lesz, aki jelenleg a gyártási tevékenységért felelős alelnök. A teljes szétválasztási művelet előreláthatóan 8-10 hónapot vesz igénybe és a végén a fegyvergyártó részleg 450-500 milliós USA dollár közti éves forgalomra számíthat.
A lépés mögött lehetséges, hogy jogszabályi változásoktól való félelem áll (2020-ban elnökválasztás lesz az USA-ban). Illetve az a friss fejlemény, hogy a Sandy Hook-i ámokfutás fegyverét gyártó Remington elleni nem megfelelő markegting-tevékenység okán folytatott kártérítési pert nem állította meg a Legfelsőbb Bíróság a napokban. Ez pedig a Protection of Lawful Commerce in Arms Act (azaz a pont ilyen típusú perektől immunitást adó szövetségi törvény) veszedelmes joghézagára mutat rá.