9 mm Luger kaliber és a Glockok – csak egy maradhat?

Rendkívül érdekes adatokat hozott nyilvánosságra a világ egyik legnagyobb pisztolygyártója, a Glock arról, hogy milyen változáson ment keresztül az általuk eladott pisztolyok kaliberének eloszlása 2012 és 2017 között.
Európában a 9 mm Luger részaránya 91%-ról 95%-ra emelkedett, de ennél is jelentősebb, hogy az USA-ban ezen röpke 5 év alatt 43%-ról 77%-ra emelkedett a részarány.
A legnagyobb visszaesést (28%-ost) a .40 SW szenvedte el az USA-ban, a ,45 ACP pedig 10%-ot veszített népszerűségéből.
(A hír a hirdetés alatt folytatódik!)

A .357 SIG, 10 mm AUTO, .45 GAP Európában összesen nem tesznek ki 1%-ot, míg az USA-ban ezek 3%-ot képviselnek.
(Az adatokból kiolvasható az is, hogy a Glock 42 a 9 mm Browning Short kaliberével nem lett igazán sikeres, hiszen sokkal racionálisabb az alig nagyobb, de sokkal erősebb 9 mm Luger G43-at választani.)
Forrás: Glock, caliber.de